Ett färgsprakande hem med WOW-känsla

Det är sällan jag finner ett hem som får mig att tappa hakan helt, men igår fann jag ett som jag bara måste dela med mig av. Jag kan bara beskriva denna 69 kvm stora lägenhet i Brooklyn med ett ord- WOW!

12-211-1

När man kommer in i hallen så möts man av en fantastisk takhöjd och två stora fönster som tillåter ett otroligt ljusinsläpp. Hallen hänger i princip ihop med resten av lägenheten men den tjusiga mattan på golvet ramar in och får hallen att kännas mer som ett enskilt rum. Tycker även att det är så fint att inreda med gamla porträtt, de skapar en mycket mer personlig känsla även om man inte har någon som helst koppling till personerna på målningarna.

8-2

Vidare in i lägenheten kommer man till detta kombinerade vardagsrum och sovrum i 70-taliga toner. Här visas vardagsrumsdelen och visst är sammetsfotöjerna desiganade av Jonathan Adler bara fööör drömmiga!

7-2

Detta härliga stilleben på vardagsrumsbordet är både personligt, snyggt och intressant för ögat att beskåda.

3-213-2

Som jag sa så hänger sovrummet ihop med vardagsrummet men genom att ha en säng med stolpar så skiljer man ändå på de två delarna, det skapas som ett rum i rummet. Det är ett tips om man bor litet! Ser ni även trädet som står i ena hörnet av sovrummet/ vardagsrummet? Växter skänker så mycket liv till ditt hem så låt dem ta ordentligt med plats!

2-21-2

Ååå, vad det är snyggt med en murad vägg och här har den även som funktion att skärma av kontoret från vardagsrummet och hallen. Böckerna med sina färgglada bokryggar bryter mot den rödbruna tegelväggen och får även agera dekoration tillsammans med de härliga 70-taliga glasskulpturerna.

10-2

Köket är en härlig mix av snygga designklassiker och lite udda föremål, precis som det ska va! Som sagt älskar jag även när växterna får ta plats. Detsamma gäller blombuketter. Ha inte snittblommorna i en snäv vas där de inte får breda ut sig ordentligt, det är mycket härligare när de får hänga lite hipp som happ i en stor vas, som solrosorna får göra här. Buketten känns mycket maffigare och, enligt mig, lyxigare då.

16-1

Så mycket 70-tal det bara kan bli.

15-1

Slutligen så är det bara badrummet kvar. Det rum man ofta glömmer. Men det har man inte gjort i det här fallet, i det här fallet är badrummet lika färgsprakande, skojfriskt och välplanerat som resten av lägenheten.

Denna fantastiska lägenhet tillhör ingen mindre än självaste inredningschefen på Jonathan Adler och bilderna är tagna av Mara McEvoy. Hoppas ni fann denna lägenhet lika inspirerande som jag fann den och att ni får en underbar kväll!

/A

Leave a Reply

