Formex 2016

Igår var jag och besökte Formex för att inspireras, trendspana och prata med designföretag om deras idéer. Så förbered er, här kommer en bildbomb med alla grejor jag fann vara fina och spaningar jag gjorde.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man märkte tydligt att hösten 2016 präglas av murriga färger. Mörka toner av grått på väggarna medan möblerna får gå i marinblått, tegelfärgat och framför allt vinrött. Mässingen hänger kvar ett tag till och nu får den gärna glänsa mer än någonsin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fler fina grejer från det danska designbolaget Nordstjerne. Jag älskar verkligen de sammetsbeklädda lådorna, och vaserna är ju bara för tjusiga!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ett annat designmärke som träffade mitt i prick när det kom till trender var AYTM. Deras kännetecken- droppformen syntes överallt, t.ex på deras nya smyckesskrin som jag stog och drägglade länge över, så vackert!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De bevisade även hur snyggt det kan vara med kuddfodral i färgat skinn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Snyggaste montern tillhörde nog Skultuna. Som att gå på museum. Allt var lika fint.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men denna monter var ju inte heller fy skam, var man än kollade så skapades ha-begär.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rostfägat hos desigern H. Skjalm P.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En annan sak som syntes överallt, på möbler och dekorationer var sammet. Denna vinröda stol från Nordal var min favorit.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slutligen vill jag även förklara min kärlek till denna fina vas som liknade vasen Äng från Klong. Denna vas är dock från det danska märket A Simple Mess.

Den var några godbitar från Formex det! Hoppas ni får en härlig helg nu, vi hörs!

/A

Leave a Reply

