Rosa dörrrar, kakel med attityd och fanskt kafé

Skärmavbild 2015-09-08 kl. 18.05.38

Har sett att många bloggare gör detta just nu t.ex Elsa Billgren (—>www.elsabillgren.elle.se<—). Sådana här så kallade “Gillar just nu”-inlägg. Här är alltså fyra trender jag älskar just nu. Bilderna är tagna från Pinterest och länkarna finner ni nedan!

1. Kafélyx hemma

Tänk att få gå på kafé varje morgon och kväll… Varje gång jag ser denna bild så föreställer jag mig sena söndagsfrukostar med nybakat bröd och färskpressad juice. Kafébordet är som taget från en uteservering någonstans i Paris och som ni vet är jag väldigt förtjust i kontraster, så matchningen med den vita väggen och kaféstolarna i mörkt trä fick mitt huvud att snurra av lycka! Pricken över i:et är självklart den runda vasen.

Bilden finner du här.

2. Vågat kakel

Men så snyggt! Passar ju självklart inte i alla hem och man måste hålla resten av köket väldigt stilrent iom att kaklet blir den den vågade detaljen som sätter stilen och känslan i köket.

Bilden finner du här.

3. Kombon mässing och grått

Om vi bortser från de otroligt tjusiga vaserna så vill jag förklara min kärlek till kombon mässing och grått. Stilrent men lyxigt. Less is more…

Bilden finner du här.

4. Rosa dörr

Tanken har aldrig slagit mig att måla halldörren rosa, men nu när jag ser det känns det så självklart! Så snyggt att bryta av den annars gråa hallen med en färgklick, i detta fall i den mysiga färgen rosa (eller ja, gammelrosa) som liksom mjukar upp hela rummet. Love.

Bilden finner du här.

Translation-

Things I love right now. Pink doors, tile with attitude, café style at home and the combination of gray and brass.

Leave a Reply

